Kvalitet är en del av vår företagskultur

Kvalitet är en grundsten i all verksamhet inom Forenede Service koncernen. Begreppet kvalitet har blivit definierbart tack vare ISO-standarden och de metoder som beskrivs inom INSTA 800 standarden.

För oss handlar kvalitet om att leva upp till kundens behov, krav och förväntningar, genom att alltid utföra arbetet i överensstämmelse med det avtal som ingåtts. Därför är kontroll och dokumentation, bland annat i form av kvalitetsundersökningar och rapportering, viktiga för oss. På detta sätt kan vi försäkra oss om en konstant kvalitetsnivå, och ni som kund slipper oroa er för de servicefunktioner vi utför för er räkning.

Dessa principer utgör grunden för vårt kvalitetsledningssystem:

  • Hos oss får ingen kund förloras på grund av reklamationer.
  • Kundens behov, krav och förväntningar uppfylles, genom att arbetet utförs i överensstämmelse med ingångna avtal.
  • Vi arbetar för att vara och förbli kända och respekterade för hög leveranssäkerhet och kvalitet.
  • Vi arbetar för att ständigt utveckla och effektivisera metoder, produkter och utrustning.
  • Kvalitetsmedvetenheten bland personalen upprätthålles och ökas genom lämpligutbildning och träning.
  • Varje medarbetare strävar alltid efter att förbättra kvaliteten på sitt arbete.
  • Personalen är ansvarsfull, motiverad och inte minst trivs på sin arbetsplats.
  • Vi verkar för att ett väl fungerande samarbete råder med företagets leverantörer för att säkerställa rätt kvalitet och leveranstider.
  • Grundtanken i vårt ledningssystem är att förebygga fel i alla funktioner, så att det på alla nivåer skapas förutsättningar för kvalitetsriktigt arbete.
  • Ledningssystemet utvecklas löpande och dokumenteras, så att det alltid är aktuellt och överensstämmer med den övriga utvecklingen i företaget.
Förenade Service Certifiering ISO 9001 ISO 14001 ISO 18001
Fredrik Sundblad
Verksamhetscontroller, Kvalitetschef
Telefon 0736 - 88 80 06